Нашиот мозок конструира соништа од нашите спомени кои се присутни во секојдневниот живот, како и од потсвеста.

Ова значи дека неодамнешните спомени во комбинација со информациите што сме ги чувале во последниве години – спомени, трауми, емоции и чувства – создаваат мистериозни, понекогаш апсурдни соништа.

Сепак, сè уште не е можно да се утврди зошто нашиот ум патува на одредени места навечер или зошто избира одредени спомени, бои, гласови, сцени или луѓе. И додека некои луѓе често се сеќаваат на своите соништа, други имаат проблем со тоа.

Постојат многу причини зошто не можете да се сетите за што сте сонувале, а ова се едни од најчестите:

Стрес

Истражувањата покажаа дека стресот не само што ја нарушува и скратува РЕМ фазата на спиење, туку исто така го зголемува бројот на будења во текот на ноќта. Двете можат да го отежнат запомнувањето на она што сте го сонувале.

Исхрана

Важно е да се избегнува храна што го нарушува спиењето – тешка храна, масни и пржени оброци, зачинети јадења, цитрусно овошје, но и газирани пијалоци.

Траума

Траумата е слична на стресот, но многу поинтензивна. Ова лесно може да доведе до несоница, но и целосно да го потисне сеќавањето на соништата во обид да ги заборавите болните кошмари што е можно побрзо.

Стимуланси

Препорачливо е да се избегнуваат кофеин, никотин, алкохол пред спиење, бидејќи сето тоа го нарушува спиењето. Иако се чини дека алкохолот придонесува за побрзо спиење, тој всушност го нарушува спиењето во втората половина на ноќта кога станува збор за варење на тој алкохол.

Нарушувања на спиењето

Сè, од несоница до апнеја при спиење и нарколепсија, може негативно да влијае на циклусот на спиење.

Будење премногу брзо

Според психологот и експерт за соништа, Рубин Најман, пребрзото будење може да направи да ги заборавите вашите соништа.